MILSIM AIRSOFT SLOVAKIA
Herné mechanizmy LARP MAS
V tomto dokumente budú vysvetlené herné mechanizmy pre hry v ktorých sú zakomponované prvky LARPu. Pre lepšie pochopenia čo všetko obsahuje LARP odporúčame náš článok ČO JE TO MILSIM A LARP?
Live Action Role Play, po Slovensky živé hranie role. V takejto hre je potrebné od každého hráča, aby sa naplno vcítil do svojej postavy. Aby si dokázal predstaviť, že je súčasťou sveta, v ktorom je hra zasadená. Preto tento dokument treba brať skôr, ako príručku.
1. Postavy vo MILSIM hrách s LARP prvkami
V tejto kapitole sa venujeme hráčom, ktorý sú vložení do nejakého vojenského konfliktu. Hráči si musia uvedomiť, na akej pozícií sa v hre nachádzajú.
1a. Vojak
Najzákladnejšia postava v takejto hre je obyčajný vojak. Hráč si musí predstaviť, že je súčasťou vojenského konfliktu. Zapája všetky svoje MILSIM schopnosti a pridáva k tomu aj svoje pocity. Ak je napríklad na strážnej veži a je hladný, tak to dá najavo svojím pocitom. Ale keďže je vojak a plní rozkaz, tak by mal trpieť, ako skutočný vojak, ktorý je na veži a je hladný. Musí to zahrať.
1a1. Život vojaka je dôležitý. Preto by sa mal o svoj život starať. Aby nebol spokojný s posedením si hodinu na respawne, tak v hrách s LARP prvkami bude respawn nastavený na niekoľko hodín a evakuácia raneného / mŕtveho vojaka bude náročným procesom. Hráč si potom bude vážiť svoj život.
1a2. Jeho prežitie záleží aj na tom, aké má znalosti, skúsenosti ako si plní rozkazy a ako komunikuje s ostatnými členmi svojej jednotky.
1a3. Hráč by mal aj presvedčivo zahrať zranenie. V MILSIM hrách je to zahrané pádom po zasiahnutí a čo najpresvedčivejším predstieraním zranenia. Ak hráč napríklad dostane zásah do nohy, tak hrá skutočné poranenie nohy. Nemôže používať tú časť tela do ktorej bol zasiahnutý.
1b. Civilista
Jedna z najdôležitejších postáv pre LARP hry. Civilista hrá postavu, ktorá je vo vojenskom konflikte. Tejto postave ide hlavne o jej prežitie v takomto konflikte. Preto sa treba dopredu rozhodnúť ako by ste zachovali v skutočnom vojenskom konflikte.
1b1. Váš život je pre vás dôležitý. Preto sa snažte zahrať vašu postavu čo najvernejšie. Ak ste napríklad roľník, tak hrajte roľníka. Nesnažte sa zbytočne zasahovať do konfliktu. Ale váš názor si nenechávajte pre seba. Zapojte ho do hry.
1b2. Pre váš plnohodnotný civilný život sa snažte do hry priniesť aj rekvizity, aby vaša postava bola čo najvernejšia.
1c. Vojenský contractori
Nájomné vojská, ktoré môžu byť do konfliktu zapojené v hocijakej strane. Ide im iba o to, aby na tomto konflikte zarobili čo najviac.
1c1. Ich štruktúra a velenie je podobné štruktúram klasického vojska.
1d. Reportéri
Títo hráči hrajú postavy vojnových reportérov. Je len na ich svedomí, aké správy pustia do sveta. Snažia sa vniesť svoj vlastný názor na konflikt a šíriť ho ďalej v rámci hry.
V hrách sa môžu vyskytnúť aj ďalšie postavy. Všetko je len na organizátorovi, aké postavy si vymyslí.
2. Postavy v sci-fi, hororových a postapo LARP hrách
Jedná sa o hry postavené na vymyslenom, neskutočnom základe. Môžu to byť hry, kde sa napríklad ani nepoužívajú primárne airsotové zbrane.
2a. Postavy vymyslené organizátorom
Jedná sa o postavy, ktoré vymyslí organizátor a pridelí im schopnosti. Preto treba vedieť, alebo si zistiť všetko o týchto postavách. Lebo napríklad takáto postava môže byť nesmrteľná pre zásahy z airsoftových zbraní a zabiť ju je možné len špeciálnou zbraňou. Môžu to byť rôzne príšery, upíry, mutanti, roboti a pod.
2b. Zombie
Je to postava, ktorá hrá rolu zombie. Preto prispôsobuje svoje vlastnosti pre čo najvernejšie napodobnenie. Chodí pomaly, vydáva chrapľavé zvuky a je dezorientovaná, pokiaľ nezbadá živého hráča. Na tohto môže zaútočiť streľbou, ale nesmie naňho vedome mieriť. Zombie sa pohybuje väčšinou sama, alebo maximálne v trojčlennej skupine. Je zakázané na akciách MAS vytvárať veľké skupiny a takto napádať hráčov.
Zombie je možné zastreliť troma ranami z airsoftovej zbrane a následnom knifekille. Zombie dostane tri zásahy a padá na miesto. Hráč má minútu na to, aby prišiel k zombie a podrezal jej krk. V tom momente je zombie mŕtva. Ak sa mu to do minúty nepodarí, tak zombie znova ožíva.
3. Rekvizity, výstroj a kostýmy
Pre čo najlepšie priblíženie sa k realite je treba myslieť aj na rekvizity. Je na vôli hráčov, aby si so sebou priniesli čo najviac doplnkov a rekvizít.
Použitie rekvizít a ich užívanie upresní organizátor v pravidlách pred akciou.
3a. Červeno biela výstražná páska
Najdôležitejšou rekvizitou MAS je výstražná bielo červená páska. Priestor ohradený touto páskou nie je možné prejsť, alebo strieľať cez neho. Táto páska vytvára vysoký múr.
3b. Vojenská výstroj
Vojenskú výstroj si musí hráč čo najvernejšie prispôsobiť predlohe vojska, za ktoré bude hrať. Ak hráč nebude spĺňať tieto kritéria, tak nebude do hry v pustený. Preto, aby sme sa čo najvernejšie priblížili k realite, tak toto kritérium bude kontrolované.
3.c. Peniaze
Peniaze slúžia na obchodovanie v rámci hry. Organizátor vydáva vlastné bankovky, ak to je zahrnuté v pravidlách pre konkrétnu hru.
3.d Kostýmy
Platí to isté, čo pre vojenskú výstroj. Odporúčanie: Hráči by mali prispôsobiť aj zbrane k svojej výstroji. Toto pravidlo môže určiť organizátor.
4. Funkčnosť hry a mechanizmy
V tejto sekcii je vysvetlených niekoľko vecí s ktorými sa stretnete v hrách MAS.
4a. Zranenia a ich ošetrenie v nemocnici.
4a1. Karta zranení
Každý Medik dostane kartu zranení, kde bude typ zranenia a stupnica závažnosti poranenia. Keď príde medik k ranenému, tak sa spýta hráča na dve čísla. Jedno číslo bude určovať miesto zásahu a druhé jeho vážnosť.
Napríklad hráč povie prvé čislo 4 a druhé 3. Medik pozrie do tabuľky a hráča podľa nej ošetrí a určí ďalšie liečenie. Ak je poranenie ťažšie, tak hráč potom musí byť dopravený do nemocnice. Medik vyplní lístok do nemocnice a tam doktori budú pokračovať v liečbe. Tieto tabuľky budú menené a nikdy nebudú rovnaké.
Ak hráč nemá prilbu a dostane zásah do hlavy, tak sa to ráta ako smrteľný zásah.
4a2. Poľná nemocnica
Toto zariadenie slúži na rýchlejšie uzdravenie poranenia. Ak sa hráč nedostaví do jednej hodiny od ošetrenia medikom do nemocnice, tak umiera. Nemocnica je jeden z najzaujímavejších prvkov LARP-u a preto sa ju budeme snažiť čo najviac zapájať do hier MAS.
4a3. MEDEVAC
Dopravný prostriedok určený na prevoz ranených. V hre zastupuje úlohu záchranárskej helikoptéry. Preto ho nie je možné zlikvidovať počas presunu. Jediná možnosť, ako ho zlikvidovať je vtedy, keď zastaví na mieste vyzdvihnutia. Posádku tvoria vodič a dvaja vojenský zdravotníci. MEDEVAC vozidlo bude označené magnetickou nálepkou, kde bude vyobrazený červený kríž a polmesiac, pre jeho identifikáciu.
4b. Obchody, bary, kostoly a podobne
Tieto miesta sú určené na hru len vo verbálnej úrovni. V týchto priestoroch je zakázané používanie zbraní. Hráči hrajúce postavy obchodníkov môžu predávať rôzne predmety buď za herné, alebo reálne peniaze.
4c. Základne
Všetky základne v LARP hrách MAS sa považujú za herné. Taktiež je v nich povolený boj. Všetky herné veci sú odcudziteľné. Na základni budú určené miestnosti, alebo stany na uloženie neherných, alebo osobných vecí. Tieto miestnosti budú označené čiernym krížom pri vchode. V týchto miestach je zakázané sa úmyselne zdržiavať a schovávať.
5. CP/NPC
Sú to postavy v hre, ktoré sa snažia tvoriť a smerovať hru. Spoznáte ich podľa toho, že budú mať viacej informácií a budú dávať viac úloh. Títo hráči sú vyberaní organizátorom a sú zároveň aj kontrolórmi pravidiel. Ale ich hlavnou úlohou je smerovať a udržiavať hru, aby stále pokračovala ďalej.
6. Organizátori
Sú to tí ľudia, ktorí majú na starosti priebeh celej hry od jej začiatku až po úplný koniec. Oni pre vás pripravujú a udržujú hru, aby ste sa čo najlepšie bavili. Ak ich chcete kontaktovať počas hry, tak použite PMR kanál 5.
Všetky potrebné informácie o hre budeme vždy dávať von v predstihu, aby ste si mohli všetko dobre naštudovať.